!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
онсультац≥њ дл¤ батьк≥в: ¤к допомогти дитин≥ вивчати англ≥йську мову в домашн≥х умовах
азач≥нер ќ.—., –обота педагог≥чних колектив≥в шк≥л ≥з батьками зд≥йснюЇтьс¤ у двох напр¤мках: ≥з колективом батьк≥в та ≥ндив≥дуально. ” практиц≥ склалис¤ найрац≥ональн≥ш≥ њњ форми: загальн≥ та класн≥ збори батьк≥в, колективн≥ та ≥ндив≥дуальн≥ консультац≥њ, бес≥ди, лекц≥њ, конференц≥њ, в≥дв≥дуванн¤ родин учн≥в. ”сп≥х зд≥йсненн¤ поставлених перед школою завдань у багатьох випадках залежить в≥д характеру тих взаЇмин, ¤к≥ склалис¤ м≥ж учителем та батьками. ќсновою таких взаЇмин повинн≥ стати взаЇмо дов≥рлив≥ контакти. ¬часно та правильно знайдене слово, бажанн¤ та вм≥нн¤ допомогти батькам пов≥рити у своњ сили, п≥дтримати у скрутну хвилину, дати доц≥льну пораду ≥нколи значно б≥льше зближуЇ учител¤ з родиною та зм≥цнюють його авторитет, н≥ж прочитана лекц≥¤ чи квал≥ф≥кована консультац≥¤. Ќалагодженн¤ з батьками доброзичливих контакт≥в в≥дбуваЇтьс¤ легше, ¤кщо вчитель будуЇ сп≥лкуванн¤ ц≥леспр¤мовано, враховуючи ситуац≥ю, заздалег≥дь продумуЇ не т≥льки зм≥ст бес≥ди, а й њњ х≥д, можлив≥ вар≥ац≥њ та неспод≥ван≥ повороти. ” сп≥лкуванн≥ з батьками сл≥д уникати повчального тону, повчальних зауважень. Ћюбов та повагу батьк≥в учитель заслуговуЇ перш за все сумл≥нною працею, чуйним ставленн¤м до учн≥в. ¬думливий та серйозний педагог завжди знайде шл¤х до зближенн¤ та встановленн¤ з батьками контакт≥в, необх≥дних дл¤ виготовленн¤ сп≥льних м≥р впливу на дитину. јле, обм≥рковуючи шл¤хи та форми сп≥лкуванн¤ з родинами своњх учн≥в, педагог повинен памС¤тати про те, що н≥ в ¤кому раз≥ не можна йти на поводу в батьк≥в. Ќе треба бо¤тис¤ робити у потр≥бних випадках зауваженн¤, треба категорично предС¤вл¤ти т≥ чи ≥нш≥ вимоги, добиватис¤ виконанн¤ даних школою рекомендац≥й щодо вихованн¤ дитини. ѕеревагою ≥ндив≥дуальноњ роботи Ї те, що, знаход¤чись наодинц≥ з учителем, батьки в≥дверт≥ше розпов≥дають йому про своњ проблеми, утрудненн¤, про ¤к≥ н≥коли б не розпов≥ли при сторонн≥х. ƒуже уважно сл≥д поставитис¤ до прохань, з ¤кими батьки часто звертаютьс¤ до вчител¤. Ќе виконати проханн¤ можна т≥льки в тому випадку, коли њњ виконанн¤ може зашкодити дитин≥. якщо ж проханн¤ продиктоване станом здоровС¤ дитини чи ≥ншими серйозними обставинами, њњ сл≥д обовС¤зково врахувати в робот≥. ≤ндив≥дуальне сп≥лкуванн¤ не лише даЇ можлив≥сть учителев≥ зд≥йснювати вплив на батьк≥в, а й, у свою чергу, у багатьох випадках допомагаЇ йому у вибор≥ правильного п≥дходу до д≥тей. ≤ндив≥дуальн≥ бес≥ди з батьками можуть в≥дбуватис¤ з њхньоњ ≥н≥ц≥ативи та з ≥н≥ц≥ативи педагога. Ќе завжди батьки, пом≥тивши щось негативне у навчанн≥ та повед≥нц≥ дитини, сам≥ звертаютьс¤ за допомогою до вчител¤. ” такому випадку вчител≥ повинн≥ сам≥ шукати шл¤хи зближенн¤ з батьками: викликати њх на в≥дверту розмову, п≥дказати шл¤хи впливу на дитину. ѕриводом дл¤ бес≥ди може бути й необх≥дн≥сть в ≥ндив≥дуальн≥й порад≥. якщо дитина в≥дстаЇ в≥д однокласник≥в через хворобу, не засвоњла щось ≥з програми, батькам рад¤ть чим та ¤к займатис¤ з нею вдома, на що звернути особливу увагу. Ѕагато вчител≥в готують р≥зного зм≥сту памС¤тки, ¤к≥ вручають батькам школ¤р≥в (в основному, першокласник≥в). Ќаприклад:
ѕамС¤тка дл¤ батьк≥в
ѕ≥д час вивченн¤ англ≥йськоњ мови вдома
“аким чином, основн≥ завданн¤ роботи вчител¤ з батьками школ¤р≥в пол¤гають у наступному: систематична, р≥зноб≥чна педагог≥чна просв≥та батьк≥в, тобто ознайомленн¤ њх ¤к з основами теоретичних знань, так ≥ практичноњ роботи з учн¤ми; знайомство педагога з орган≥зац≥Їю та методами с≥мейного вихованн¤; в≥дб≥р та узагальненн¤ кращого досв≥ду, використанн¤ його у робот≥; поширенн¤ кращого досв≥ду с≥мейного вихованн¤; залученн¤ батьк≥в до активноњ участ≥ в навчально-виховному процес≥; формуванн¤ у батьк≥в потреби у самоосв≥т≥. ¬ Уќсновних напр¤мках реформи загальноосв≥тньоњ та профес≥йноњ школиФ йде мова про те, що учител≥ та батьки повинн≥ активн≥ше залучати учн≥в до роботи з книгою та ≥ншими джерелами знань, допомагати њм виробити самост≥йн≥сть мисленн¤. ” початкових класах великого значенн¤ набуваЇ залученн¤ дитини до читанн¤, вихованн¤ у нењ любов≥ до книжок. ÷е ж стосуЇтьс¤ ≥ урок≥в англ≥йськоњ мови. ѕоради щодо добору л≥тератури дл¤ позакласного читанн¤ може дати вчитель та б≥бл≥отекар. Ќа уроках домашнього читанн¤ д≥ти знайомл¤тьс¤ з кращими творами художньоњ л≥тератури, доступними њхньому в≥ку, пробуджуЇтьс¤ читацька активн≥сть та допитлив≥сть д≥тей, розширюютьс¤ та поглиблюютьс¤ њхн≥ знанн¤, розвиваютьс¤ ≥ндив≥дуальн≥ ≥нтереси та нахили. Ўкол¤р≥в вчать також користуватис¤ додатковою л≥тературою, словником, вибирати книжки дл¤ читанн¤ на певну тему, використовуючи виставку, каталог дит¤чоњ б≥бл≥отеки або в≥дкритий доступ до книжкових полиць. —амост≥йному читанню д≥тей треба прид≥л¤ти увагу. ј.—.ћакаренко писав, що батьки повинн≥ контролювати доб≥р л≥тератури, повинн≥ знати, ¤к читаЇ дитина, чи не ковтаЇ стор≥нку за стор≥нкою, сл≥дкуючи т≥льки за фабулою розпов≥д≥; повинн≥ привчати дитину шукати значенн¤ нев≥домих сл≥в у словнику, визначати, у ¤кому час≥ в≥дбуваЇтьс¤ розпов≥дь, визначати видо-часов≥ форми д≥Їсл≥в тощо. Ќайефективн≥шою та найдоступн≥шою дл¤ орган≥зац≥њ у с≥мСњ формою розвитку мовленн¤ дитини Ї бес≥да. ÷≥ бес≥ди можна намагатис¤ проводити й англ≥йською, користуючись вивченою лексикою та граматикою. ” процес≥ бес≥ди з дорослими д≥ти п≥знають багато нового, розширюють та систематизують у¤вленн¤ про навколишнЇ середовище, вчатьс¤ лог≥чно висловлювати своњ думки. Ѕес≥да розвиваЇ звС¤зне правильне та виразне мовленн¤ д≥тей. ƒобре, коли бес≥ди з дитиною ведутьс¤ на найр≥зноман≥тн≥ш≥ теми.
Ќижче пропонуЇмо ор≥Їнтовну тематику бес≥д учител¤ англ≥йськоњ мови з батьками учн≥в 2-5 клас≥в на батьк≥вських зборах (з урахуванн¤ 1 бес≥да на м≥с¤ць):
2 клас“ема 1 (вересень) ќрган≥зац≥¤ навчальноњ прац≥ дитини з англ≥йськоњ мови. ƒе¤к≥ прийоми навчанн¤ запамС¤товуванн¤ ≥ншомовних сл≥в та мовленнЇвих структур. “ема 2 (жовтень) ¬≥ков≥ особливост≥ д≥тей 6-7 рок≥в. —пециф≥ка навчанн¤ ≥ноземноњ мови у цьому в≥ц≥. “ема 3 (листопад) ‘орми орган≥зац≥њ роботи у клас≥ з англ≥йськоњ мови (фронтальна, ≥ндив≥дуальна, групова, парна). ≤нтерактивн≥ технолог≥њ у навчанн≥. “ема 4 (грудень) √ра та прац¤ у житт≥ молодших школ¤р≥в. ≤грове навчанн¤ англ≥йськоњ мови. “ема 5 (с≥чень) ѕ≥дготовка руки дитини до письма. Ќавчанн¤ писемного мовленн¤. “ема 6 (лютий) ¬ивченн¤ алфав≥ту. ‘ормуванн¤ навичок читанн¤. “ема 7 (березень) ‘ормуванн¤ навичок читанн¤, письма, говор≥нн¤, ауд≥юванн¤. ¬иди техн≥чних засоб≥в навчанн¤. Ќаочн≥ пос≥бники. “ема 8 (кв≥тень) ≈тичне та естетичне вихованн¤ школ¤р≥в. ¬ивченн¤ мовленнЇвих зразк≥в вв≥чливост≥. “ема 9 (травень) ќрган≥зац≥¤ та проведенн¤ л≥тн≥х кан≥кул. Ќеобх≥дн≥сть повторенн¤ вивченого матер≥алу прот¤гом л≥та. 3 клас“ема 1 (вересень) –озвиток п≥знавальних ≥нтерес≥в учн≥в. “ема 2 (жовтень) ќрган≥зац≥¤ навчальноњ прац≥ школ¤ра у процес≥ п≥дготовки домашн≥х завдань. “ема 3 (листопад) –оль книги у вихованн≥ д≥тей. ќрган≥зац≥¤ позакласного читанн¤ вдома. як д≥брати потр≥бну книжку? ¬ихованн¤ ≥нтересу до читанн¤. “ема 4 (грудень) ¬ихованн¤ у д≥тей почутт¤ колектив≥зму. –обота у групах, парах, виконанн¤ сп≥льного завданн¤. “ема 5 (с≥чень) методи заохоченн¤ та стимулюванн¤ дитини. “ема 6 (лютий) позакласна та позашк≥льна робота з англ≥йськоњ мови у початкових класах. “ема 7 (березень) ƒиференц≥йоване навчанн¤ англ≥йськоњ мови. “ема 8 (кв≥тень) як допомогти д≥т¤м ≥з труднощами у навчанн≥. “ема 9 (травень) –озвиток л≥нгв≥стичних зд≥бностей школ¤р≥в. ќрган≥зац≥¤ л≥тнього в≥дпочинку. 4 клас“ема 1 (вересень)–обота над важкими словами. “ема 2 (жовтень) ‘ормуванн¤ алгоритм≥чноњ культури школ¤р≥в у процес≥ мовленнЇвоњ д≥¤льност≥. –обота над правилами. “ема 3 (листопад) ƒит¤чий гумор ¤к зас≥б вихованн¤. “ема 4 (грудень) –оль гри у формуванн≥ моральних ¤костей та взаЇмин. “ема 5 (с≥чень) ¬иховна спр¤мован≥сть п≥дручник≥в з англ≥йськоњ мови. “ема 6 (лютий) ≈тика сп≥лкуванн¤ вчител¤ та батьк≥в з учн¤ми. “ема 7 (березень) “емперамент в ≥ндив≥дуальному стил≥ д≥¤льност≥ молодших школ¤р≥в. “ема 8 (кв≥тень) Ќавчанн¤ роботи з додатковими джерелами ≥нформац≥њ. “ема 9 (травень) ќрган≥зац≥¤ л≥тнього в≥дпочинку. 5 клас“ема 1 (вересень) Ќаступн≥сть у навчанн≥ в початкових та 5-6 класах. ќсобливост≥ навчанн¤ англ≥йськоњ мови молодших п≥дл≥тк≥в. ¬иди п≥дручник≥в дл¤ молодших п≥дл≥тк≥в: Chatterbox 4, Open Doors, Twist 1. “ема 2 (жовтень) ¬ихованн¤ у школ¤р≥в в≥дпов≥дального ставленн¤ до навчанн¤. “ема 3 (листопад) јнгл≥йська дит¤ча л≥тература. ¬ивченн¤ твор≥в англ≥йських дит¤чих письменник≥в. “ема 4 (грудень) як с≥мС¤ може вплинути на виб≥р профес≥њ. Ќеобх≥дн≥сть знанн¤ англ≥йськоњ мови у майбутньому житт≥. “ема 5 (с≥чень)ѕро нов≥ п≥дходи у навчанн≥. “ема 6 (лютий) ѕро те, чого не повинно бути у п≥дготовц≥ домашн≥х завдань. “ема 7 (березень) –озвиваючий аспект комун≥кативно-≥гровоњ методики навчанн¤ ≥ноземноњ мови молодших п≥дл≥тк≥в. “ема 8 (кв≥тень) –озвиток ≥ндив≥дуальност≥ молодшого п≥дл≥тка засобами ≥ноземноњ мови. “ема 9 (травень) ќрган≥зац≥¤ л≥тнього в≥дпочинку. Ќазад в разделЌа главную |